Wist u dat u op internet een klacht kunt indienen bij de IND?


Stel dat u heel lang aan het wachten bent op een beschikking (Langer dan 3 maanden). Of u hebt een mvv-advies gevraagd en u kreeg een negatief antwoord maar volgens u heeft de IND een fot gemaakt, u niet om aanvullende stukken gevraagd (herstel verzuim termijn).

Dan kunt u een klachten mailtje naar de IND sturen via deze pagina: https://www.ind.nl/nl/algemeen/contact/Klachten/klachtenformulier2.asp.

Als u dan na zes weken nog geen antwoord heeft gekregen of u bent ontevreden met het antwoord dan kunt u een klacht tegen de IND instellen bij de Nationale Ombudsman op deze pagina http://www.nationaleombudsman.nl/klacht/wat_is_uw_klacht/index.asp. Soms belt de Ombudsman dan gewoon voor u met de IND, soms gaat het wat formeler. Lees goed de voorwaarden!

In de tussentijd kunt u bij een mvv-advies wel gewoon een nieuwe procedure starten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

VACATURE: Beslisme­de­werker Buitenlandse Zaken VISA - CSO

VACATURE: Medewerker aanmeldgehoren

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

𝗪𝗼𝗲𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟳 𝗷𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶 𝘂𝗶𝘁𝘀𝗽𝗿𝗮𝗮𝗸 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗰𝗵𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗮𝗻 ‘𝗱𝗲𝗿𝗱𝗲𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀’

Oude (groot)ouder naar Nederland willen halen kan soms

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Documentaire "verloren jongens" over asielzoekende kinderen die door Europa zwerven

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

Met je buitenlandse partner naar Nederland: 20 tips (artikel van Gart Adang op zijn verzoek geplaatst)

MEEDENKVRAAG: Waarom mag iemand niet haar verblijfsvergunning als kennismigrant laten omzetten in die tot verblijf bij zoon?