Die lege plek: gedachten aan een oud client

De kerstboom staat te stralen, een ster schijnt voor het raam, de kaarsen branden en zometeen gaat het hier naar verse soep en appeltaart geuren. Normaal zit ik met kerst altijd bij mijn ouders maar ijzel en een loopneus houden me thuis. Daarom moet ik nu denken aan de laatste keer dat ik mijn hele huis in kerstfeer bracht. In 2007 leed mijn goede vriend en oud client aan kanker en het zag er niet naar uit dat hij ooit nog beter zou worden. Ik nodigde hem en zijn hele gezin uit voor een diner en de kerstnachtdienst gezamelijk met mijn ouders en tooide mijn hele huis als in een oude Disneyfilm. Mijn vriend was moslim maar was in Bagdad midden tussen de Christenen opgegroeid dus zijn vrouw en hij waren gewend bij Christenen de kerst mee te vieren. We hadden een vreselijk warme en gezellige kerst en een dominee die aangenaam verrast was met een paar moslims in zijn kerk. Een half jaar later is mijn vriend overleden en bleek ook ik heel ziek. Inmiddels leef ik nog steeds en in goede gezondheid en ben ik al vier jaar ouder dan dat hij ooit zal worden. En op zo'n moment als nu mis ik hem enorm en onze praatjes over politiek, verre landen en geloof.

Dus kijkt u eens om u heen en zie niet alleen die kerstboom maar ook al die vrienden en familie waar u van houdt en die u om u heen hebt en koester dat moment (en hen). En misschien schiet u wel opeens een client te binnen die u kunt uitnodigen. Een oude buurman die alleen thuis zit kan ook.

Voor het geval wij elkaar niet zien voor de kerst: Fijne feestdagen!!!





Law Blogs
Law blog
Klik op +1 als u dit een interessant artikel vindt en Google zal het dan beter zichtbaar maken in de zoekresultaten.



Bookmark and Share

Reacties

Populaire posts van deze blog

š—Ŗš—¼š—²š—»š˜€š—±š—®š—“ šŸ­šŸ³ š—·š—®š—»š˜‚š—®š—暝—¶ š˜‚š—¶š˜š˜€š—½š—暝—®š—®š—ø š—¼š˜ƒš—²š—æ š˜š—¶š—·š—±š—²š—¹š—¶š—·š—øš—² š—Æš—²š˜€š—°š—µš—²š—暝—ŗš—¶š—»š—“ š˜ƒš—®š—» ‘š—±š—²š—暝—±š—²š—¹š—®š—»š—±š—²š—暝˜€’

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Oude (groot)ouder naar Nederland willen halen kan soms

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

VACATURE Hoor- en Beslismedewerker IND

Met je buitenlandse partner naar Nederland: 20 tips (artikel van Gart Adang op zijn verzoek geplaatst)

Jurisprudentie van deze week zoals besproken in het advocatenoverleg van 18 januari 2024

UItspraak: Artikel 8 EVRM bij volwassen gezinsleden (moeder bij dochter)

Boek geeft gezicht aan vluchtelingenproblematiek - hoe een Koerdische Irakees kapper in Leiden werd