‘New’ Article 8 Authorities Are Not Legislation (artikel 8 priveleven lijkt een heel ander leven te lijden dan in NL)
R (Esther Ebun Oludoyi & Ors) v Secretary of State for the Home Department (Article 8 – MM (Lebanon) and Nagre) IJR [2014] UKUT 539 (IAC) (29 October 2014 )This decision clarifies that judgments such as Nagre [2013] EWHC 720, Gulshan [2013] UKUT 640 (see here) and Shahzad [2014] UKUT 85 must not be construed as qualifying or fettering the evaluation of article 8 of the European Convention on Human Rights (ECHR). Equally, according to the Upper Tribunal, the guidance provided in these authorities must be read in context and must not be construed as if the judgments are pieces of legislation. This decision also tries to correct the axiomatic misunderstanding that under Nagre if a person does not satisfy the requirements for the grant of leave under Appendix FM or paragraph 276ADE of the immigration rules, then a “threshold” of a “good arguable case” needs to be shown before the duty arises to consider article 8 beyond any immigration rules which set out criteria for the consideration of family or private life.
continue: https://asadakhan.wordpress.com/2015/02/10/new-article-8-authorities-are-not-legislation-2/
Dublinzaak: Refoulement gevaar Frankrijk?
Zie uitspraak: http://www.bailii.org/ew/cases/EWHC/Admin/2015/244.htmlThe UK joins the Schengen Information System
I t took ages for the EU to get
SIS II up and running, and it finally accomplished this task by April 2013 (see
Decision here). The UK had planned to join SIS II shortly after it
became operational, but this was complicated by the process of opting out of EU
criminal law and policing measures adopted before the entry into force of the
Treaty of Lisbon, and simultaneously opting back in to some of them again, on
December 1st 2014 (see discussion of that process here). This
included an opt back in to the SIS rules.
Once that particular piece of
political theatre concluded its final act, the EU and the UK returned to the
business of sorting out the UK’s opt in to SIS II in practice. This week’s decision
completed that process, giving the UK access to SIS II data starting from March
1st. The UK can actually use that data, and enter its own data into
the SIS, from April 13th.
Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten