Rekenfout in artikel "Immigratie kost ons miljarden"

In de Telegraaf van zaterdag staat het onderstaande artikel dat een stuk in Elsevier bespreekt. Nu ben ik maar een jurist en dus geen wiskundewonder maar volgens mij wordt er toch een fikse rekenhout gemaakt. Uit een CPB onderzoek blijkt dat iemand die op zijn 25ste als migrant naar Nederland komt de maatschappij 43.000 euro gemiddeld kost. Elsevier herrekent dat tot 3400 euro per jaar. Tot zover o.k. maar dan gaat het fout. Vervolgens neemt Elsevier het totale aantal allochtonen in Nederland en vermenigvuldigt dat met 3400. Maar die groep bestaat voor een groot deel uit in Nederland geboren en getogen mensen!!!!! Juist een migrant die nooit in Nederland op school heeft gezeten, misschien wel helemaal nooit een school heeft gezien en geen woord Nederlands kent (die uit het CPB-onderzoekt) zijn diegenen die geld kunnen kosten aan inburgeringscursussen, bijstandsuitkeringen, sollicitatietrainingen, extra begeleiding in het opvoeden van de kinderen, medische behandeling vanwege trauma's als vluchteling enz. Maar een Marokkaans meisje met een universitair diploma die op haar 22ste als jurist bij een gemeente werkt valt daar toch niet onder. Een beetje een artikel van "Snelle halen gauw thuis".



Nu denk ik wel dat we geen dommetje hoeven te spelen en kunnen erkennen dat mensen die na hun schooltijd naar Nederland komen vaak niet zo succesvol zijn als iemand die in Nederland op school heeft gezeten. Zelfs Maxima spreekt nog steeds geen vlekkeloos Nederlands en zou geen baan bij de overheid kunnen krijgen omdat haar taal niet foutloos is. Zij doet precies waar veel lotgenotes ook toe gedwongen zijn: tevreden zijn met het opvoeden van je kinderen. Van dezelfde leeftijd ken ik een Marokkaanse, een Turkse en een Iraakse academica. Doordat de taal niet vlekkeloos wordt beheerst en het diploma hier weinig waard is kunnen ze aan de slag in de thuiszorg maar halen ze nooit het niveau uit het thuisland. En deze dames hebben uitgebreide inburgeringscursussen gehad en dergelijke.



Laten we nu niet alle allochtonen op een hoop gooien. Ik vind dat kwetsend voor diegenen die hard werken en hun best doen en voor wie Nederland ook hun enige vaderland is.

Wel kunnen we tendenzen als het naar het moederland toesturen van kinderen voor een schoolopleiding ontmoedigen want deze mensen komen vervolgens terug met een derde-wereld diploma en een taalachterstand. Evenals het een automatisme vinden van bepaalde ouders dat je persé met iemand uit je eigen cultuur en bij voorkeur uit het land van herkomst moet trouwen.



Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4523344/__Immigratie_kost_ons_miljarden__.html?p=4,1


http://www.telegraaf.nl/binnenland/4523344/__Immigratie_kost_ons_miljarden__.html?p=31,1

DIT IS HET VIDEO-ARTIKEL OP ELSEVIER

http://load01.videostrip.com/serve_cad.php?cnti_key=11775707&play_key=23940458

Reacties

Beijing2008 zei…
Fijn zulke berekeningen! Ik ben ras-Hollander, mijn vrouw is niet-Europees, onze,in NL geboren, zoon van 3, Nederlander met NL paspoort,is dus formeel allochtoon ! Die krijgt dus ook deze schuldenlast in de schoenen geschoven.
Zo kan ik ook berekeningen maken!
Geachte heer, mevrouw,
GRAAG WIL IK MIJN BEREKENINGEN laten ZIEN; Ik betaal zelf al jaren sinds 2005 belastingen en premies, huur en ets.,ets., WEET U WAT MIJ KOST DE ADVOCATEN VOOR VREEMDELINGE RECHT = 10.000, GRIFFIER KOSTEN=1500, RECHTBANKEN - 12 keer ,MEERDERE KEER ( 5 maal) nu al Immigratie en Oprotizatie Dienst van Nederland (dus I.N.D.)= 5000 en ik zie nog geen einde aan deze AFPERSING en de Nederlandse Rechters hebben dikke watten in hun oren....reageren - neem contact met mij op; malikov.azat@gmail.com
Hoogachtend, Azat Malikov,
Azat Malik Art Studio,te Ommen.
Overijssel, Nederland.

Populaire posts van deze blog

𝗪𝗼𝗲𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟳 𝗷𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶 𝘂𝗶𝘁𝘀𝗽𝗿𝗮𝗮𝗸 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗰𝗵𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗮𝗻 ‘𝗱𝗲𝗿𝗱𝗲𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀’

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Oude (groot)ouder naar Nederland willen halen kan soms

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

VACATURE Hoor- en Beslismedewerker IND

Jurisprudentie van deze week zoals besproken in het advocatenoverleg van 18 januari 2024

UItspraak: Artikel 8 EVRM bij volwassen gezinsleden (moeder bij dochter)

Met je buitenlandse partner naar Nederland: 20 tips (artikel van Gart Adang op zijn verzoek geplaatst)

Boek geeft gezicht aan vluchtelingenproblematiek - hoe een Koerdische Irakees kapper in Leiden werd