06 februari 2018

Meet my client Rohit from India who wanted a visa to come and see The Netherlands

Meet my client Rohit from India who wanted a #visa to come and see The Netherlands. He was so lucky to have someone at the #IND deciding on his appealcase who was not overly mistrusting people but saw him as what he was: a guy who studied business in the UK and did not overstay, who started his own firm in India and after a few years wanted to treat himself on a nice holidaytrip. He has a good time and we as a country benefit because he rents hotelrooms and eats out.






Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

STAGEPLEK: in Haarlem op een advocatenkantoor gespecialiseerd in straf- en vreemdelingenrecht

"Student-stagiair(e) gezocht! Ons kantoor in hartje Haarlem is op zoek naar een zelfstandige en enthousiaste stagiair(e) voor de maanden juli en augustus 2018. Ons kantoor is gespecialiseerd in het strafrecht en vreemdelingenrecht. Aantoonbare interesse in het vreemdelingenrecht is een pré, maar niet noodzakelijk. Wij bieden een gezellige, dynamische en leerzame stage plek aan. Interesse? Stuur een brief met CV aan: info@svk-advocaten.nl"

Valentijnsdag



Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

Wijkteams voor álle doelgroepen effectief: Een diversiteitskader met praktische tips


Bewoners met een migratieachtergrond die hulp nodig hebben, weten de weg naar wijkteams vaak slecht te vinden. Andersom worstelen wijkteams met het effectief bereiken van deze bewoners. Gebrek aan kennis en maatwerk, maar ook schaamte en onbekendheid met hulpverlening spelen hierbij een rol.
Uit onderzoek blijkt dat zestig procent van de Nederlandse wijkteams behoefte heeft aan ondersteuning bij diversiteitsproof werken. Ook gemeenten kunnen hierbij hulp gebruiken.
Het diversiteitskader is een totaalpakket voor wijkteams en gemeenten om het aanbod van wijkteams optimaal te laten aansluiten bij de diversiteit aan bewoners in de wijken. De interactieve pdf is een hulpmiddel om afhankelijk van de lokale situatie en ambities een eigen groeimodel op te stellen.

Haalbare stappen

Aan de hand van vijf bouwstenen (de werkwijze, de competenties van medewerkers, de teamsamenstelling, de samenwerking met informele netwerken in de gemeente en het proces) geven onderzoekers voorbeelden en praktische tips om in haalbare stappen toe te werken naar een meer diversiteitssensitieve hulpverlening.
Auteur: 
Hans Bellaart, Ahmed Hamdi, Mehmet Day, Jamila Achahchah
Uitgever: 
Kennisplatform Integratie & Samenleving
Jaar uitgave: 
2018

 Hier te vinden: https://www.kis.nl/publicatie/wijkteams-voor-alle-doelgroepen-effectief



Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

Symposium over vreemdelingendetentie

 Symposium: Vreemdelingendetentie

Tijdens het Symposium Vreemdelingendetentie op donderdag 22 februari 2018 presenteren Amnesty International en het Centrum voor Migratierecht van de Radboud Universiteit verschillende rapporten:
Bron: https://e.amnesty.nl/2/4/101/38/kZaTI6PP0afz7eIGf_6NaMKvipvXGyrxO2jvfW5zmF0K6-kTopbc0gmCmEcTO6pJ6A7zgZO_EcZHabQe7Hab_A





Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

'Werkvisum voor migrant uit veilig land ontmoedigt illegale migratie'


Door meer werkvisa te verstrekken aan migranten uit landen die als veilig worden aangemerkt, kan Nederland illegale migratie ontmoedigen. Dat schrijft de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACVZ) in een rapport, meldt de Volkskrant. Het rapport is gemaakt op verzoek van staatssecretaris Harbers van Justitie en Veiligheid. Hij komt binnen drie maanden met een reactie op het advies.
De ACVZ verwijst volgens de krant naar Zweden en Duitsland, waar Albanezen op kleine schaal tijdelijke werkvisa krijgen. Zo verzorgt Duitsland opleidingen voor sectoren die kampen met een tekort aan arbeidskrachten, zoals de bouw. Volgens de krant neemt het aantal illegaal inreizende Albanezen af sinds dit programma bestaat, al is niet aangetoond dat er een verband is.
De voorzitter van de commissie zegt dat het beleid een legaal alternatief biedt voor illegale migratie. Ook zou het de wanhoop wegnemen bij potentiële migranten die weinig toekomst zien in hun eigen land. Met een realistisch perspectief in de vorm van een werkvisum zouden migranten minder vaak kiezen voor een kansloze asielaanvraag.

Groter aandeel uit 'veilige landen'

Volgens het migratie-adviesorgaan van het kabinet en het parlement werkt dit visumbeleid voor migranten uit 'veilige landen' niet alleen als ontmoediging voor illegale migratie. Nederland kan volgens de ACVZ op deze manier ook de juiste mensen aantrekken voor moeilijk vervulbare vacatures.
In ruil voor de verstrekking van werkvisa, kan met de veilige landen worden afgesproken dat er soepeler wordt meegewerkt aan de gedwongen terugkeer van afgewezen asielzoekers die illegaal inreisden. Die samenwerking is al goed met landen als Albanië en Georgië, maar met de Algerijnse en Marokkaanse overheid gaat dat minder goed, schrijft de krant.
Het ministerie van Justitie en Veiligheid had de ACVZ om een advies gevraagd over de migranten uit veilige landen, omdat ze een groter aandeel zijn gaan vormen van het totale aantal asielzoekers dat naar Nederland komt.

Sterke verschillen in EU

Verder zegt de adviescommissie dat de snelle afwijzing van migranten uit de zestig landen die volgens Nederland veilig zijn, niet goed werkt. Veel procedures duren langer dan de tien dagen die ervoor staan. Ook zegt de ACVZ dat Europese landen onderling sterk verschillen in de opvattingen over welke landen als veilig worden aangemerkt.

Bron: https://nos.nl/artikel/2215573-werkvisum-voor-migrant-uit-veilig-land-ontmoedigt-illegale-migratie.htmlwerkvisa, visa, verblijfsvergunning,



Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACVZ) in het rapport ‘Op zoek naar veilige(r)landen’ "Adequate EU-coördinatie van veilige landenbeleid ontbreekt"


Adequate EU-coördinatie van veilige landenbeleid ontbreekt, waardoor doelstelling om tot vermindering van asielstromen te komen, wordt ondermijnd.
 
Dat schrijft de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACVZ) in het rapport ‘Op zoek naar veilige(r)landen’, dat vandaag is uitgebracht.
 
Lappendeken van lijsten veilige landen
Nederland volgt, net als andere EU lidstaten, zijn eigen koers in het al dan niet aanmerken van een herkomstland als veilig. Het ontbreken van een gemeenschappelijk aanvaarde interpretatie van ‘veilig land’ heeft binnen Europa geleid tot een onoverzichtelijke en moeilijk te verdedigen lappendeken van lijsten met veilige landen. Bovendien zijn er grote verschillen tussen de lidstaten in de behandelduur en uitkomsten van de asielprocedures. Omdat een ‘gelijk speelveld’ in de EU ontbreekt nodigt dat asielzoekers uit een veilig land feitelijk uit tot ‘asielshoppen’ in de EU. Daarom moet volgens de ACVZ ingezet worden op een geharmoniseerde EU definitie van ‘veilig land’ en een uniforme toepassing daarvan.
 
Krachtige drijfveren om te vertrekken
Uit het onderzoek is gebleken dat motieven voor personen om uit de als veilig aangemerkte landen te vertrekken zeer divers zijn en een krachtige drijfveer vormen voor migratie naar ‘Europa’. Die motieven komen bijvoorbeeld voort uit een gebrek aan perspectief in eigen land - armoede, werkloosheid, ongelijkheid - versterkt door gebrekkig bestuur en corruptie en zijn krachtiger dan de aantrekkingskracht van Nederland. Nederland is dan ook vaak niet de eerste bestemmingskeuze. Tijdens de reis ontstaan meer pullfactoren voor Nederland, die vaak zijn ingegeven door verhalen van landgenoten over Nederland.                                    
 
Aanpak grondoorzaken migratie vergt inspanning op de langere termijn
Pushfactoren, de grondoorzaken voor migratie, zijn niet wezenlijk te beïnvloeden door een enkel land als Nederland. Aard en omvang van de problemen vergen een structurele gemeenschappelijke EU-aanpak, op een veel grotere schaal dan thans het geval is. Daarbij moet overigens rekening worden gehouden met het feit dat een verbetering van de (bestuurlijke en sociaaleconomische) omstandigheden in landen van herkomst gedurende een zekere periode leidt tot een vergroot interesse voor migratie. Het creëren van legale migratiekanalen (werk en beroepsopleiding) lijkt daarbij het aangewezen middel om de illegale migratie te helpen verminderen.
 
Verder kan de behandelduur van ‘Dublinprocedures’ korter, ook door als Nederland meer zaken zelf af te doen om te voorkomen dat asielzoekers uit veilige landen langer dan noodzakelijk in de opvang verblijven. De ACVZ roept op de inzet in de EU op terugkeerafspraken met veilige landen te versterken, met name voor de moeilijke terugkeerlanden. Maatwerk is geboden bij het opleggen van inreisverboden en het beperken/schrappen van terugkeerondersteuning.
Tot slot moeten informatiecampagnes niet alleen gericht zijn op de personen die nog in het land van herkomst verblijven, maar ook op personen die al onderweg zijn en zich elders in Europa bevinden.
 
U kunt het advies raadplegen op de website van de ACVZ via deze link: advies

 https://acvz.org/pubs/op-zoek-naar-veiliger-landen/

Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

De belangenafweging in het vreemdelingrechtelijke openbare-ordebeleid.


Een aantal recente ontwikkelingen op het terrein van het nationale en het Europese openbare-ordebeleid vormden voor de ACVZ aanleiding om opnieuw naar het openbare-ordebeleid te kijken.
De adviescommissie heeft onderzocht hoe het Nederlandse openbare-ordebeleid, met inachtneming van het Unierecht, op een evenwichtige wijze kan worden ingericht. Zodanig dat enerzijds recht wordt gedaan aan het belang van bescherming van de openbare orde en anderzijds aan de bescherming van rechtmatige belangen van migranten.
Op basis van het gedane onderzoek beveelt de ACVZ het volgende aan:
1. De actuele-bedreigingstoets en de bescherming van de fundamentele belangen van migranten moeten altijd in ogenschouw worden genomen bij toepassing van de glijdende schaal;
2. Herzie de huidige praktijk van intrekking van het verblijfsrecht met terugwerkende kracht;
3. Breng het aantal glijdende schalen terug van drie naar één;
4. Veranker zowel de actuele-bedreigingstoets als de brede belangenafweging in het Vreemdelingenbesluit.
U kunt het advies raadplegen op de website van de ACVZ via deze link: advies
  





Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

24 januari 2018

Gezinshereniging voor vluchtelingen gaat te traag door IND-molen


Vluchtelingenwerk Nederland is verbijsterd dat bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) is bezuinigd op de afdeling die beslist over  gezinshereniging van asielzoekers. Terwijl die afdeling al jaren met een achterstand kampt.
“Wij vinden dit een onbegrijpelijke beslissing in een tijd waarin mensen al langer moeten wachten dan wettelijk is vastgesteld op hereniging met hun gezinsleden – iets dat niet zomaar iets is”, zegt woordvoerder Martijn van der Linden.
In september werd het aantal voltijdbanen bij de afdeling van de IND die over deze dossiers gaat, teruggebracht van 220 naar 185, onthulde het Algemeen Dagblad gisteren. De IND wil een deel van het geld inzetten bij de andere taken van de dienst.


Lees hier meer: https://www.trouw.nl/home/gezinshereniging-voor-vluchtelingen-gaat-te-traag-door-ind-molen~aad13d46/






Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

VACATURE: IOM Nederland zoekt een consultant voor het diaspora mappen van Rwandezen (opdracht, geen baan)


Call for Applications for Consultancy

Nature of Consultancy:  Diaspora Mapping Expert
Duty Station: The Hague, the Netherlands
Classification: Consultant/ Service Provider
Type of Appointment: Consultancy/ Service Provider Agreement
Profile of Applicant: Applicants can be as an individual or a company
IOM Project: Migration Profile Rwanda
Reporting directly to: IOM the Netherlands
Overall supervision by: Chief of Mission
Estimated Start Date: 01 March 2018
Closing Date of the call: 31 January 2018
Reference: CFA-NL10/001/2018
Established in 1951, and member of the United Nations since September 2016, IOM is the leading UN agency in the field of migration and works closely with governmental, intergovernmental and non-governmental partners. IOM is dedicated to promoting humane and orderly migration for the benefit of all. It does so by providing services and advice to governments and migrants.
IOM is looking for a consultant with a strong and good track record who shall be responsible for the delivering the required diaspora mapping in the Netherlands. The consultant must have sound professional experience, qualifications and skills matching the standards required by this assignment.

Background:

For decades, Rwandans have been migrating into different parts of the world for political, social or economic reasons. This migratory dynamics dates back to pre-colonial times and became more important during the colonial period and especially since 1960s and beyond, including the large outflow as a result of the genocide again the Tutsi. As a result, Rwanda has a strong diaspora community in various countries across the world, with major concentrations in neighbouring countries, Western and Central Europe and North America.

The Rwandan diaspora registers an evolving important role in the national development of their nation. This importance is envisaged in various sectors of Rwanda such as: education, health, private sector development, business and investment, knowledge transfers, image building, culture development, remittances, mobilization of foreign investments etc. Over a period of time therefore, the contributions from the diaspora in different sectors may increase significantly Rwanda’s social-economic development through sending remittances, investing in various sectors of the country’s economy, as well as increase knowledge and skills transfer to institutions.

Many of the diaspora members are also interested to participate and engage themselves in different developmental activities in Rwanda. However, lack of information on the country’s developmental process by the diaspora and notably the poor knowledge on the composition of the Rwandan diaspora living abroad are among the factors that hindered the maximum utilization of the Rwanda diaspora to the country’s development.

Rationale:

Realizing the importance of the Rwandan diaspora in the national development and in the spirit of the policy of inclusion, the Government of Rwanda (GoR) strongly believes that the Rwandan diaspora is an important constituent that cannot be ignored and which, if it is well harnessed, can contribute to national socio-economic development.
In this regard therefore the government is committed to the mobilization of its diaspora so as to help it organize itself and build its capacity so that it can play its role in the development of the country through financial transfers (remittances), technology, knowledge and skills transfers.

To enable this initiative, the Government developed a diaspora policy in 2009 which sets out how the government wishes to see the diaspora being integrated into the national development frameworks particularly the current EDPRS and Vision 2020.

Also important to note is that since the first Rwanda Day in 2010, the National Bank of Rwanda has calculated that remittance receipts have increased at a rate of at least 10% since 2010 to date. The amount remitted grew from $98.2 million in 2010 to $167.3 million in 2016 leading to a growth of remittance receipts by 7.7% an indication of the importance of the diaspora for a country’s economic growth.

Regarding knowledge and skills transfer which in the past has been done through volunteer services (like in MIDA or TOKTEN programs) and produced positive results through short-term consultancy services or partnership between local and diaspora professionals organizations is another important sector that should be embraced for the diaspora to participate in their country’s development. The selected destination countries to conduct the mapping exercise for Rwanda diaspora are Belgium, the Netherlands, Germany and the United Kingdom (UK).

Responsibilities and accountabilities:

The main objectives of this mapping exercise is therefore to establish/estimate the number, gender, professional skills and specific area of training of the Rwandan diaspora living in Netherlands and identify their capacity, interests and motivation to participate and engage in developmental activities of Rwanda such as business and investment as well as skills transfer.

Purpose:

The main purpose of the mapping exercise is to produce a comprehensive report that will contribute to a Migration Profile of Rwanda. The report with be used further to guide the design of potential diaspora engagement programme interventions in Rwanda to enable the diaspora to participate and engage in the developmental process of the country through providing training of trainers in technical and vocational education and training institutions (TVET) such as engineering, mechanics, plumbing to mention but a few.

Methodology:

The methodology proposed is:
  1. Conduct a desk literature review on existing information and sources on Rwandan diaspora in the Netherlands;
  2. Reflect the current situation of migrants in the Netherlands;
  3. Conduct interviews with Rwandan diaspora members ensuring a representative sample of target population by taking into account gender, location, profession and length of time in above mentioned countries;
  4. Conduct group discussions with Rwandan professional and social diaspora associations in cities where Rwandan diasporas are predominantly living to identify their interests;
  5. Conduct interviews with the Rwandan Embassy officials in the Netherlands;
  6.  Analyze key findings and prepare diaspora mapping report of 45 pages;
  7. Present the report to the stakeholders (IOM, the Rwandan Embassy in the Netherlands and to association representatives) for feedback;
  8. Incorporate feedback from the stakeholders to improve the quality of the report;
  9. Present the final draft to the stakeholders and submit to IOM-Netherlands for submission to IOM Rwanda and other stakeholders
Tangible and measurable outputs of the work assignment with delivery timeframes (running concurrently). Timeframes below are the deadlines from the beginning of the work (dates to be determined at the beginning of the contract as part of the work-plan):

Output and deliverables:

As a result of the mapping exercise a report containing the following elements is expected to be produced at the end of the mapping exercise:
  1. A summary of Rwandan diaspora situations in the Netherlands;
  2. An estimation of the number and composition (profession, gender, age, skills, numbers and location.) of the diaspora. The report should also provide information on diaspora associations living in the Netherlands;
  3. An outline of levels of awareness of the diaspora regarding the available opportunities and facilities in Rwanda that would enable them to engage in development process of their country;
  4. Present a clear picture of the gaps of the diaspora awareness and knowledge about Rwanda’s current economic and social development;
  5. Provide suggestions if possible about the diasporas’ expectations from the government of Rwanda that would allow them to equally participate in the country’s development;
  6. The report should indicate which professional sectors/fields the diaspora have been trained, and if they are interested in skills and knowledge transfer in case of diaspora engagement. The report should also demonstrate their willingness of the skilled diaspora to engage in skills and knowledge transfer in Rwanda;
  7. Identify other than skills and knowledge transfer, which other areas does the diaspora want to contribute to for social-economic development of the country and how they want to be facilitated.

Time frame:

The time frame for the completion of the mapping exercise would be a total of three months. It is envisioned that this exercise will commence at the beginning of March 2018 to the end of May 2018. The breakdown of the above timeframe is as follows:
A period of 60 days to conduct the following:
Interviews with the diaspora members, the Rwandan Embassy officials in the Netherlands,
Group discussions in states/cities where more Rwanda diasporas reside, these states shall be determined in consultations with the identified consultant; and
Prepare the first draft report and share with IOM and other stakeholders for example Rwandan Embassy and Diaspora Associations for feedback.

How the work must be delivered:

All outputs shall be validated and approved by IOM-Netherlands.

Performance indicators for evaluation of results:

Participate in validation meetings as maybe required and provide technical inputs to migration profile in close collaboration with the national consultant under the direct supervision of IOM.




Deliverable 

Date 

%

1

Contract signed 1 March 2018    20%
2

Submit diaspora mapping methodology in line with IOM guidelines.
Submit 1st diaspora mapping draft report 
1 April 2018 30%
3

Conduct a validation workshop for feedback from stakeholders
Submit revised diaspora mapping draft report 
2 May 2018 40%
4

Submit final diaspora mapping report approved and submitted to IOM  16 May 2018 10%

Technical Competencies:

The incumbent is expected to demonstrate the following technical competencies:
  • Experience of conducting diaspora mapping exercises,
  • Experience in data analysis of divergent data sets,
  • Delivers on set objectives within required timeframe,
  • Effectively coordinates actions with partners,
  • Works effectively with stakeholders,
  • Necessary professional skills to strive towards the common goal and find solutions to work with different stakeholders and different data sets,
  • General understanding of migration issues in the region,
  • Experience in conducting primary and secondary research,
  • Experience in drafting research reports policy documents, or policy analysis documents.

Education and Experience:

  • Completed at least Master’s degree from an accredited academic institution in migration studies, Applied statistics or Social Sciences,
  • Minimum of five years in research or in migration governance; including previous experience in diaspora and migration-related research,
  • Excellent drafting ability and analytical skills, in particular the ability to draft papers of high quality, primarily in English,Sound knowledge of international migration issues, literature, and data, Previous experience of having own work published an advantage,
  • Experience of research in Netherlands an advantage,
  • Experience in data management, including good knowledge on databases and electronic tools,
  • Experience in mentoring and skills transfer,
  • Good communication, interpersonal and organizational skills,
  • Ability to work efficiently and calmly under pressure,
  • Proven high level of discretion and flexibility.

Languages:

English: fluent written and spoken required
Knowledge of French and Dutch is an asset

Application process:

Interested applicants are invited to send their applications to iomnlrecruitment@iom.int by 31st January 2018 at the latest. Applications must be in English quoting the reference number CFA-NL10/001/2018. The application package should contain: CV, Motivational Letter, financial proposal.

Contact and application via e-mail only and please note that only shortlisted candidates will be contacted.

 Meer info: http://www.iom-nederland.nl/nl/over-iom/vacatures/call-for-applications-for-consultancy



Booking.com





Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

23 januari 2018

Julien Luscuere haalde het NOS journaal met zijn cliëntje in Syrië.


"Vandaag in het NOS-journaal. Wachttijden gezinshereniging bij nareis voor asielzoekers bedragen gemiddeld tien maanden. Mijn cliëntje in Syrië wacht al bijna drie jaar om zijn moeder weer te mogen zien. Eerst was door onduidelijkheden bij de moeder de aanvraag drie weken te laat, na de drie-maanden termijn, ingediend. Toen bleek dat zij helemaal geen recht had op nareis op nareis. En nadat zij haar zelfstandige vergunning had gekregen, gooide de IND het dossier weer onderop de stapel.  En dan moet het moeilijkste nog komen: áls de aanvraag is goedgekeurd, is er niemand die helpt om het kind veilig en snel hiernaartoe te laten komen. Ook dat zorgt bij de familieleden voor veel stress, en vertraagt de boel weer maanden en maanden. Tergend formalistisch, en niet in belang van moeder, het kind, maar ook slecht voor de Nederlandse samenleving: het kind staat nu stil in zijn ontwikkeling en loopt meer kans op trauma's , waardoor integratie en onderwijs in Nederland lastiger wordt gemaakt."


Hier kunt u de uitzending zien:


 https://dms.licdn.com/playback/C4E00AQEtX0LL_dFKag/1acc44309f3c4131be5fb4b119ee034d/feedshare-mp4_500/1479932728445-v0ch3x?e=1516833154&v=alpha&t=e5D9DCwzGDrsqU8po_dR3mKwTAL3yywZjKgZAGGkbaw


Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

Hoe het IOM kan helpen met het naar Nederland halen van nareizers / gezinshereniging

Gisteren sprak ik een advocaat* en die was bezig met gezinshereniging van een Syrische familie. In het gesprek kwam naar voren dat de familie zich zorgen maakte hoe het jonge kind dan uiteindelijk in Nederland zou komen omdat de grenzen dicht zitten. Vroeger toen ik nog bij VluchtelingenWerk teamleider nareizen was werkten we altijd met het IOM. Dus daarom het IOM gebeld. Een zeer vriendelijke en behulpzame jongeman vertelde me (in mijn eigen woorden dus als er iets niet klopt is het mijn fout):

Wanneer iemand bericht heeft van de Nederlandse ambassade in Beiroet dat er een visum dan wel laissez passer wordt afgegeven voor de reis naar Nederland dan wordt die persoon tot Libanon toegelaten. In Syrie is het te gevaarlijk om IOM-ers de begeleiding tijdens de reis te laten doen. Hij wist zo gauw niet of een begeleidende volwassene die het kind in Beiroet op het vliegtuig wil zetten ook toegang tot Libanon krijgt maar daar wil hij wel navraag naar doen. Ook of desnoods IOM-Libanon bij de grens het kind wil overnemen en op het vliegtuig wil zetten.

Twee dingen zijn belangrijk om te weten: Kinderen jonger dan 6 jaar mogen niet alleen vliegen dus dan moet iemand ze in Libanon gaan halen. EN het IOM betaalt geen tickets.

Met toestemming van de meneer van het IOM de informatie op hun site. Hij benadrukte dat u altijd kunt bellen.

Gezinshereniging

IOM assisteert bij gezinshereniging
De Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) heeft 480 kantoren in meer dan 160 landen wereldwijd.
Sinds 1995 heeft IOM Nederland meer dan 13.000 gezinsherenigers geassisteerd.

IOM-Assistentie

IOM kan gezinsherenigers die de toestemming hebben gekregen van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) de volgende assistentie bieden:

I. Consultatieservice voor vertrek

De consultatieservice biedt assistentie bij individuele gezinsherenigingszaken. Voor vragen omtrent de reis naar Nederland is IOM Nederland bereikbaar via email of telefoon van maandag tot en met vrijdag, van  13:30 – 16:30. Deze service heeft een vaste prijs van €120 per familie.

De consultatieservice bestaat uit informatie over de reis, infomatie over reisdocumenten en informatie over uitreisprocedures.


Procedure

  • Vul het aanvraagformulier in en draag zorg voor betaling;
  • Na betaling wordt per email een dossiernummer verstuurd, dit gebruikt u bij contact met IOM over uw zaak Assistentie bij gezinshereniging

II.   Gezinsherenigingsassistentie

  • Boeken van de vlucht(en) en uitgeven van ticket(s);
  • Controle van de reisdocumenten;
  • Advies over het verkrijgen van uitreisvisa;
  • Organiseren van accommodatie (zover nodig voor de reis);
  • Ondersteuning bij medische zaken, inclusief een fit-to-travel check;
  • Organiseren van een (medische) escort;
  • Persoonlijke begeleiding op de vliegvelden van aankomst, transit, en vertrek.

Procedure 

  1. Binnen enkele dagen na ontvangst van de aanvraag verstrekt IOM een vrijblijvende kostenraming;
  2. Indien akkoord maakt de aanvrager het volledige bedrag over aan IOM;
  3. Na ontvangst van het totale bedrag stuurt IOM een ontvangstbevestiging;
  4. IOM in het land van vertrek neemt contact op met de familieleden;
  5. IOM in het land van vertrek controleert de reisdocumenten en boekt de tickets;
  6. IOM informeert de aanvrager over de reisgegevens;
  7. IOM berekent de daadwerkelijke kosten. Indien deze afwijken van de kostenraming verzorgt IOM de terugbetaling of verzoekt een aanvullende betaling.

Financiën

IOM kan geen financiële ondersteuning bieden voor gezinshereniging of informatie over beschikbare fondsen. De aanvrager is zelf verantwoordelijk voor het betalen van de kosten. Soms biedt VluchtelingenWerk financiële ondersteuning via het Vluchtelingenfonds. Neem contact op met uw regionale afdeling van VluchtelingenWerk voor meer informatie.

Reisdocumenten en visa’s

IOM kan geen persoonlijke assistentie verlenen bij het verkrijgen van reisdocumenten of visa’s.
Let wel: IOM kan wél informatie geven over de procedures via de consultatieservice.

Kinderen

IOM heeft ruime ervaring met het assisteren van kinderen en kan een escort verzorgen.

IOM-assistentie aanvragen

Voordat gezinsherenigers naar Nederland mogen komen, moet de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) een postieve beschikking afgegeven hebben.
Let op: IOM-assistentie kan alleen aangevraagd worden via het online aanvraagformulier.

Contact

rfamily@iom.int
088-746 44 44 (Maandag tot en met Vrijdag 13:30-16:30)
 Dit kunt u vinden op deze pagina: http://www.iom-nederland.nl/nl/overkomst-naar-nederland/gezinshereniging

* Deze advocaat heeft enorm veel ervaring op het vreemdelingenrecht en behoort tot de top maar behandelt geen asielzaken. Hij helpt deze clienten omdat die in eerste instantie niet voor nareizen in aanmerking kwamen maar gewone gezinshereniging moesten doen (als ik het goed heb begrepen).




Booking.com



Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

20 januari 2018

Bij asieladvocaat staat cliëntbelang echt voorop

Asieladvocaten balanceren voortdurend tussen moraal en markt. Niks linkse activisten die het liefst procederen in kansloze zaken. Wel: het cliëntbelang staat voorop, betoogt Tamara Butter in haar proefschrift waarop ze vandaag promoveert.

Uit wetenschappelijk onderzoek komt geen al te rooskleurig beeld naar voren van asieladvocaten. Ze besteden te weinig tijd aan het bijstaan van hun cliënten. Ze stapelen procedure op procedure, vaak in kansloze zaken, en strooien zo zand in de asielmachinerie en ondermijnen het rechtssysteem. Hun werk heet een buitensporige en onnodige belasting te zijn van het rechtssysteem en van het systeem van gefinancierde rechtsbijstand. De kwaliteit van hun werk laat daardoor vaak te wensen over.

In haar proefschrift Asylum Legal Aid Lawyers’ Professional Ethics in Practice beschrijft Tamara Butter (1985) de beroepsethiek van asieladvocaten en haalt en passant dit heersende beeld onderuit. Voor haar onderzoek interviewde Butter een groot aantal asieladvocaten. Het is daarmee een studie naar de professionele besluitvorming van Nederlandse (en Engelse) asieladvocaten die gefinancierde rechtsbijstand verlenen.

 De rest van het artikel staat hier: http://www.mr-online.nl/asieladvocaat-staat-clientbelang-echt-voorop/



Booking.com



Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

STAGE: bij Stichting Migratierecht Nederland



Voor de periode van februari t/m juli 2018 zoeken wij een stagiair(e) die in de actualiteit van het migratierecht wil duiken en meewerkt aan de productie van JV en de redactie van Migratieweb. Zie voor de vacature

 Meer informatie staat hier: http://www.migratieweb.nl/userfiles/file/advertentie%20stage%20SMN%20feb%202018-juli%202018%282%29.pdf




Booking.com



Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

14 januari 2018

Overzicht congressen en bijeenkomsten op het gebied van arbeidsmigratie, asiel en dergelijke (GRATIS meestal)

19/1/18 Conferentie Arbeidsmigratie en –mobiliteit: Migranten en lokale arbeidsmarkten
- gratis
https://www.tilburguniversity.edu/topic/security/show/event-conferentie-arbeidsmigratie-en-mobiliteit-intervict/

26/1/18 Congres Openbare orde en arbeidsmigratie in het Unierecht
- gratis of 70 euro voor deelname certificaat
https://www.everaert.nl/nl/cursus

1/2/18 Conferentie: “Conflict and Compromises between Law and Politics in EU Migration and Asylum Policies”
- 95 euro
http://odysseus-network.eu/conference-2018/

22/2/18 Grote Dialoog over migratie: Waar ligt de grens en waarom?
- gratis
https://denieuwepoort.org/evenement/grote-dialoog-migratie-ligt-grens-en-waarom/


Korting op je studieboeken

Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

Methodiekontwikkeling voor empowerment LHBT-vluchteling bij asielprocedure


Veel LHBT-vluchtelingen vinden het niet gemakkelijk om tijdens hun asielprocedure vrijelijk te praten over hun seksuele gerichtheid, terwijl dit wel belangrijk is voor hun recht op asiel. Zo leidt bijvoorbeeld de gedachte dat het thuisfront of mensen binnen het AZC achter de reden hun vlucht komen tot psychische problemen, depressieve klachten en zelfs tot suïcidepogingen. Daarbij speelt ook de angst voor een gedwongen terugkeer: stel dat ik geen verblijfsstatus verkrijg, bijvoorbeeld omdat de IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst) niet overtuigd is van het feit dat ik daadwerkelijk LHBT ben
Uit een inventarisatie door KIS (2017) is gebleken dat het voor veel LHBT-vluchtelingen erg moeilijk is om tijdens de gesprekken met IND openhartig te zijn. Het vergt een radicale andere opstelling dan zo iemand gewend is. Zo zegt een Armeense homo: ‘Het gehoor met IND, ja ik moest openhartig praten, maar het is mij amper gelukt, het is heel moeilijk om zo’n stap te maken om erover te praten. Ik bedoel je moet altijd je best doet om het te verbergen en hier is het andersom: je moet bewijzen, het aantonen’.
Dit alles roept de vraag op: hoe versterk je LHBT-asielzoekers gedurende hun asielprocedure, hoe kunnen zij beter hun levensverhaal vertellen? COC Midden-Nederland, Artikel 1 Midden Nederland en Kennisplatform Integratie & Samenleving zijn daarom een project gestart dat moet leiden tot een methodiek voor het levensverhaal van LHBT-asielzoekers. Deze methodiek is een middel om hen te empoweren gedurende de asielprocedure. De methodiek is gericht op vrijwilligers en professionals die met LHBT-asielzoekers werken.
De methodiek zal naar verwachting begin 2018 klaar zijn.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jolanda Elferink

https://www.movisie.nl/nieuwsbericht/methodiekontwikkeling-empowerment-lhbt-vluchteling-asielprocedure


Lifestyle



Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen? Mail dan webmaster@vreemdelingenrecht.com In verband met geldwolven die denken geld te kunnen claimen op krantenartikelen die op een blog als deze worden geplaatst maar na meestal een dag voor de krantenlezers aan leeswaardigheid hebben ingeboet terwijl wij vreemdelingenrecht specialisten ze soms wel nog jaren gebruiken om er een kopie van te maken voor een zaak ga ik over tot het plaatsen van alleen het eerste stukje. Ja ik weet het: de kans dat u doorklikt is geringer dan wanneer het hele artikel hier staat en een kopie van het orgineel maken handig kan zijn voor uw zaak. Wilt u zelf wat overnemen van dit weblog. Dat mag. Zet er alleen even een link bij naar het desbetreffende artikel zodat mensen niet alleen dat wat u knipt en plakt kunnen lezen maar dat ook kunnen doen in de context. Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

Aanbevolen post

Wytzia Raspe over vluchtelingen, AZC’s, cruiseschepen en mensensmokkelaars

Mr. van de week is Wytzia Raspe. Zij is 25 jaar jurist vreemdelingenrecht in allerlei verschillende rollen. Sinds 2005 schrijft en blogt z...