DIVERSITEIT: Liever een werkloze Nederlander met exotisch DNA dan een allochtone journalist met een baan? Welk Dagblad werd afgepoeierd?

Vandaag wil mijn mond open toen ik op Linkedin las dat een mevrouw die zich bezig houdt met diversiteit op de vraag van een dagblad, dat een wat gemelleerdere groep journalisten voor zich wilde laten werken, of zij nog allochtone journalisten kenden die belangstelling hadden voor een baan bij dat Dagblad, antwoordde dat die krant eerst maar eens een cursus diversiteit moest doen want het woord allochtoon was afgeschaft.

Nou met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig

Ik vond het antwoord enorm onconstructief en dat heb ik haar ook gemaild. Er zullen zat werkloze gevluchte journalisten in Nederland hebben zitten trappelen voor zo'n kans. Of een jonge Marokkaanse dame vers van de School voor de Journalistiek.

Volgens mevrouw neemt ze haar connecties in bescherming. Ik zag ook wat over institutioneel racisme langskomen in de andere reacties. Nou ben ik natuurlijk wit /blank dus daar heb ik totaal geen verstand van want wij bleekneuzen zijn geprivilegieerd. 

Oftewel Dagblad  wie je ook bent: mail gerust en dan zet ik uw vacaturetekst hier. Goed initiatief trouwens!

 

tentamen oefenvraag: Wat is de term voor het voortrekken van een groep zoals hier de bedoeling was?

 

 

 

Interessant artikel? Deel het eens met uw netwerk en help mee met het verspreiden van de bekendheid van dit blog. Er staan wellicht nog meer artikelen op dit weblog die u zullen boeien. Kijk gerust eens rond. Zelf graag wat willen plaatsen?  Subscribe to Vreemdelingenrecht.com blog by Email

Kijk ook eens op dit reisblog: https://www.europevisitandvisa.com/

Kijk ook eens op dit boekenblog bijvoorbeeld voor:

The founding of Marrakesh as the background of one of the best love stories I have ever read - the Moroccan empire series by Melissa Addey 

http://www.dutchysbookreviewsandfreebooks.com/2020/10/the-founding-of-marrakesh-as-background.html

 


 


Reacties

Populaire posts van deze blog

VACATURE: Beslisme­de­werker Buitenlandse Zaken VISA - CSO

𝗪𝗼𝗲𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟳 𝗷𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶 𝘂𝗶𝘁𝘀𝗽𝗿𝗮𝗮𝗸 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗰𝗵𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗮𝗻 ‘𝗱𝗲𝗿𝗱𝗲𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀’

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

VACATURE: Medewerker aanmeldgehoren

Oude (groot)ouder naar Nederland willen halen kan soms

Forums over gezinshereniging

VACATURE: Senior regievoerder vertrek Dienst Terugkeer en Vertrek

Vreemdelingenrecht advocaat "“Mijn accent zou Nederlandse cliënten met veel geld afschrikken.”

Wat als je vergeten bent je verblijfsvergunning te verlengen?