Iraaks restaurant "Arbil" in Den Haag geopend

Bent u wel eens op de Haagse markt geweest? Direct tegenover de hoofdingang (Hoefkade) zat een Turks restaurant waar het goed eten was. Sinds twee weken is hier een Iraaks restaurant gevestigd genaamd "Arbil" naar de plaats waar de eigenaars orgineel vandaan komen. Het is net open en zelfs de oude naam staat nog op de gevel.

Binnen is het een kwestie van "wat de pot schaft" Er zijn een aantal gerechten klaargemaakt en daar kan je uit kiezen. Gisteren bijvoorbeeld Linzensoep, Okrasoep, Biryani, Rijst, Lamsvlees in een stoofpot, bonen, salade, allerlei soorten spiezen een lekker vers Arabisch brood en gratis thee toe. Aangezien Iraakse gerechten vaak een heel lange bereidingstijd hebben is het logisch dat de boel al klaarstaat. En lekker vers is en niet uit de diepvries komt. Bijkomend voordeel: binnen een paar minuten op je bord. En niet zuinig ook.

Echt een aanrader: lekker, eens iets anders, veel en spotgoedkoop! Het zit er dan ook bomvol.


P.S. De foto is niet daar gemaakt maar is een gratis e-card van typisch Iraaks eten die te vinden is op: http://www.thingsasian.com/e-card/12378

Reacties

Anoniem zei…
Beste, Het is een Koerdisch restaurtant, niet Iraaks restaurant,
Het zijn Koerdische gerechten, niet Iraakse.

bedankt ;)
Anoniem zei…
Beste vriend anoniem

Linzensoep, Okrasoep, Biryani, Rijst, Lamsvlees in een stoofpot, bonen, salade
Zijn Irakees gerechten niet Koerdisch.
Anoniem zei…
koerden bestaan niet.Arbil is een Iraakse stad in het noorden van irak.
Anoniem zei…
Het is prachtig resturand met heel veel lekkere KOERDISCHE eten.

in de afrikaanse recept of bij de chinees zul je ook.

Linzensoep, Okrasoep, Biryani, Rijst, Lamsvlees in een stoofpot, bonen, salade tegen komen.

Dus wat wil je mee zeggen van dat het iraakse eten is:S mister naamloo



Voor de duidelijkheid mensen die dom willen zijn of doen.....ARBIL is in KOERDISTAN....


Hiwa Jebari
De webmaster zei…
Ik word het een beetje zat dat ik allerlei reacties op dit artikel moet verwijderen omdat Iraakse (Arabische en Koerdische) mensen die hier op kosten van de Nederlanders een veilig heenkomen hebben gekregen denken dat ze mijn weblog kunnen gebruiken om met elkaar ruzie te gaan lopen maken.
Reik elkaar de hand en wees blij dat deze restauranteigenaren aan een nieuwe toekomst werken en niet een uitkering lopen te trekken. Eet, drink, lach en laat de puinhoop en oorlog in Irak blijven!
KOERD zei…
hahaha ik lach me echt rot. Wat Irakees. Het is de Koerdische cultuur!!! En dat ligt in het noorden van Irak ja. In het artikel staat dat de eigenaar uit Arbil komt. Dat is een koerdische stad en niemand daar spreekt anders dan Koerdisch!!!
Anoniem zei…
Vlieg elkaar maar rustig in de haren, het is inderdaad een gezellig restaurant. Ik heb er laatst met een koerdische client gelunchd. Heel smakeljk en authentiek.
Anoniem zei…
Het is een Koerdisch restautant en we weten allemaal dat Koerden verspreid wonen in o.a. Turkije en Irak. laten we samen genieten van de heerlijke gerechten in dit restaurant. Nergens eet je zo volmaakt geroosterd vlees!
Anoniem zei…
Beste heer/mevrouw,

Kunt u mij vertellen of er halal vlees/kip wordt gereserveerd?

Ik hoor graag van u,

Gr. Fatima
Anoniem zei…
Jij bent gewoon baby erbil is iraq welke doom tigen jou gezigt niet iraq kijk goed naar jou paspoort oki
Alex uit Rotterdam zei…
Reageerders: kijk eens naar de overeenkomsten en niet altijd naar de verschillen!
Ik heb er onlangs gegeten en het was heerlijk. Het was zelfs zo druk dat we moesten reserveren. Personeel is vriendelijk en gastvrij. Het restaurant zie ik als een verrijking van de stad Den Haag. Ik zal daar zeker nog een keer gaan eten.
Ps. Wat in mijn paspoort staat, heeft niets te maken of ik gezellig met andere culturen rondom een tafel kan zitten eten.

Populaire posts van deze blog

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

𝗪𝗼𝗲𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟳 𝗷𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶 𝘂𝗶𝘁𝘀𝗽𝗿𝗮𝗮𝗸 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗰𝗵𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗮𝗻 ‘𝗱𝗲𝗿𝗱𝗲𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀’

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

Interview met Aad van Elswijk, advocaat vreemdelingenrecht te Rotterdam

Wat als je vergeten bent je verblijfsvergunning te verlengen?

Vraag: Kan ik mijn oude moeder naar Nederland halen?

UItspraak: Artikel 8 EVRM bij volwassen gezinsleden (moeder bij dochter)

Interview met Anton Kleijweg, advocaat vreemdelingenrecht te Voorburg (update: tegenwoordig in Den Haag)

VACATURE: Operationeel Manager Juridische Zaken IND Den Haag