Beste meneer Wilders (Bij de tandarts)

Gisteren had ik het genoegen om ruim een uur in een tandartsstoel een wortelkanaalbehandeling te ondergaan. Het viel allemaal erg mee maar je probeert dan toch je gedachten naar iets te laten gaan wat de aandacht afleidt van een boor in je mond.

Nu heb ik een heel aardige en kundige tandarts. En hij is bovendien ik schat 15 jaar jonger dan ik en super knap. En opeens moest ik aan u denken meneer Wilders. Weet u waarom?

Die oh zo aardige tandarts is of was Iraniër. Misschien is hij ook wel moslim. Of ook niet want voor de Pasen had hij zijn hele praktijk opgeleukt met hyacinten en paaseieren. Geen idee. Hij doet gewoon goed zijn werk. Ik vroeg me af of u deze jongen niet ook het liefste zou willen terugsturen.

Of diegene die mij heeft leren autorijden en in Turkije is geboren en zekerweten moslim is? Of mijn Turkse garagehouder waarvan ik geen idee heeft wat hij gelooft maar die voor een prikkie mijn auto goed verzorgt? Mijn Turkse bakker wiens vrouw voor mij tot haar God bidt als ik ziek ben? Mijn Marokkaanse voormalige stagiaire die zelfs een hoofddoek draagt maar de liefheid en tolerantie zelve is? Of mijn oud-collega geboren in Marokko die een vrijgevochten vrouw is zonder hoofddoek maar daarnaast een enorm kreng zonder fatsoensnormen? Of die jonge homo uit het Midden Oosten die verkering heeft met een vriend van mij?

Het beeld dat u oproept dat iedere buitenlander hier in Nederland een profiteur is is onzin. Misschien durven we niet toe te geven dat profiteren aan alle kanten wordt gefasciliteerd maar er desondanks vele hardwerkende immigranten zijn die midden in de samenleving staan terwijl er ook zat "white trash" op de bank zit. Mensen die een bijdrage leveren aan onze maatschappij. Sommige aardig, sommige niet aardig. Sommige open minded, sommige vastgeroest. Gewoon net als alle andere mensen.



Law Blogs
Law blog

Reacties

daar zit zeker wat in, try to look at you self from other side...vaak denken wij ook in zij-wij, zwart-wit, jammer dat soms mensen proberen anderen anders behandelen, en als zij zo zullen worden behandeld vinden ze niet rechtwaardig: stel je voor een ander Nederlands vader en moeder met een kindje van 6 jaar b.v. en werden deze 3 ergens in buiterland onmenselijk opgesloten, uigekleed, zonder toestemming vingers afgedrukken af moeten staan, en dit zijn geen criminelen maar tegelijke tijd gebeurd dat wel werkelijk dagelijks in Nederland, waar zijn wij mee bezig...voor mij maakt het niet uit waar mensen vandaan komen, maar echt weet ik ook weer niet hoe het beter moet, maar wat niet kan en niet mag weet ik goed. Altijd maken alle mensen deel uit het de grote maatschappij waar ze wonen, maar de maatschappij ook verantwordelijk voor wat met ze gaat gebeuren en wat voor bijdrage gaan ze leveren...

Populaire posts van deze blog

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

𝗪𝗼𝗲𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟳 𝗷𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶 𝘂𝗶𝘁𝘀𝗽𝗿𝗮𝗮𝗸 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗰𝗵𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗮𝗻 ‘𝗱𝗲𝗿𝗱𝗲𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀’

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Oude (groot)ouder naar Nederland willen halen kan soms

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

Jurisprudentie van deze week zoals besproken in het advocatenoverleg van 18 januari 2024

VACATURE: Operationeel Manager Juridische Zaken IND Den Haag

VACATURE Hoor- en Beslismedewerker IND

UItspraak: Artikel 8 EVRM bij volwassen gezinsleden (moeder bij dochter)

Wat is het verschil tussen lawyer en advocaat?