Horror advocaten of de kwaliteit van de rechtshulp in het vreemdelingenrecht

Jaren geleden schreef mr. Luscuere al eens een stuk in het Advocatenblad over de prutskwaliteit van sommige advocaten vreemdelingenrecht. Hierbij kunnen juridische adviseurs en goedbedoelende vrijwilligers worden opgeteld.

Vorige week vertelde mij een vriendin nog over een compleet onzinnig advies inzake gezinsvorming. Ook hoorde ik dat een advocaat veelvuldig te laat stukken in zou dienen. Verder zijn mij gevallen bekend dat advocaten vreemdelingenrechtdossiers van hun vertrokken collega's behandelen terwijl zij daar geen kennis of ervaring mee hebben maar gewoon voor de poen.

Vreemdelingenrecht.com gaat dus maar eens een onderzoekje doen middels de "verrassings client".

Maar u kunt ook al op webmaster@vreemdelingenrecht.com uw ervaringen mailen.

Juristen die een spreekwoordelijke pluim verdienen mag u ook aanmelden.
Zij krijgen een ereplaats op http://www.advocatenvreemdelingenrecht.nl.

Onder dit bericht zit een (beetje verborgen) manier om een reactie te plaatsen. Leef u uit maar plaats geen smaad. Ik hou namelijk wel van hoor en wederhoor voordat iemand zijn goede naam te grabbel wordt gegooid.










Reacties

Anoniem zei…
Een slechte: mr. Thissen senior. In volstrekt vergelijkbare zaken waarin hij nog nooit heeft gewonnen, telkens weer dezelfde gronden indienen is zijn handelsmerk. Als rechters hem daarop aanspreken, praat hij eromheen. Hij is geschorst geweest en zelfs een keer in de proceskosten veroordeeld.
Thissen junior schijnt overigens beter te zijn.

Een goede: mr. I.J.M. Oomen van Hamerslag en Van Haren advocaten. Zeer gedreven. Haalt het onderste uit de kan en juridisch sterk.
webmaster zei…
Beste lezers,

Als jullie namen willen noemen is het wellicht netter om te mailen zodat de betreffende advocaten ook nog een weerwoord kunnen geven. Het gata mij namelijk niet zozeer om het maken van een shame list maar om te voorkomen dat ik slechte op mijn wwebsite zet.

Ik kan me voorstellen dat je misschien als IND-er of rechtbankmedewerker ook je mening wilt geven en dan niet getraceerd wilt worden maar doe het dan terughoudend bij de echt "zware gevallen".

De webmaster
ZH zei…
Als dat je bedoeling is: Waarom plaats je bovengenoemd bericht dan? Of verwijder je de naam van de betreffende advocaat niet?

ZH

Populaire posts van deze blog

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

𝗪𝗼𝗲𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟳 𝗷𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶 𝘂𝗶𝘁𝘀𝗽𝗿𝗮𝗮𝗸 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗰𝗵𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗮𝗻 ‘𝗱𝗲𝗿𝗱𝗲𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀’

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

VACATURE: Operationeel Manager Juridische Zaken IND Den Haag

Vraag: Kan ik mijn oude moeder naar Nederland halen?

VACATURE: (junior) juridisch medewerker bij advocatenkantoor Everaert

Interview met Aad van Elswijk, advocaat vreemdelingenrecht te Rotterdam

Met je buitenlandse partner naar Nederland: 20 tips (artikel van Gart Adang op zijn verzoek geplaatst)

Wat als je vergeten bent je verblijfsvergunning te verlengen?